psagotshapir.co.il בריאות מחלות נפוצות לנשים

מחלות נפוצות לנשים




מחלות לב הן גורם המוות מספר אחת בקרב גברים ונשים וגורם למקרי מוות רבים יותר מכל סוגי הסרטן ביחד. מחלות לב על כל צורותיה הן אחד הגורמים העיקריים למוות בקרב נשים בארה"ב. הסיבות השכיחות ביותר למוות בקרב נשים עם מחלות לב וכלי דם הן התקף לב, שבץ, אי ספיקת לב, סוכרת, סרטן ושבץ מוחי. מחלות לב וכלי דם הן השכיחות ביותר ותובעות יותר חיים מכל סוגי הסרטן ביחד, כגון סרטן השד, הריאות, הערמונית והריאות. מחלת לב בצורתה אחראית ליותר ממחצית מקרי המוות בקרב נשים ולמעלה משליש בקרב גברים.

נשים הן בעלות סיכוי כפול מגברים לחלות במחלת לב עשר שנים מאוחר יותר ופי שלוש מהגברים לסבול מהתקף לב

מדי שנה למעלה ממחצית הנשים בארה"ב שעברו התקף לב מתות מאי ספיקת לב, שבץ מוחי, סוכרת, סרטן ושבץ מוחי. למרבה המזל, רוב המחלות הפוגעות בנשים ניתנות לטיפול אם מתגלות מוקדם, ונשים יכולות לחיות חיים ארוכים ומאושרים אם הן עוקבות אחר הטיפים הבריאותיים הפשוטים האלה. נשים נוטות יותר לפתח מחלות לב מאשר גברים, אם כי הסימפטומים שלהן לרוב שונים מגברים, על פי איגוד הלב האמריקני.

 

כדי ללמוד עוד על הסיכון האישי שלך למחלות לב, עיין בחידון זה בן חמש דקות המיועד לנשים בלבד. המחלות הבאות משפיעות על יותר נשים מגברים, ורשמנו אותן מהשכיחות ביותר לנמוכות ביותר, על פי איגוד הלב האמריקני, עמותה המספקת מידע על הסיבות והטיפולים של יותר מ -100,000 מחלות. לנשים שצריכות לדעת מה הן עושות, ריכזנו עבורכם רשימה של מחלות הפוגעות בנשים יותר מגברים.

סרטן השד

השחלות והרחם הם המחלות השכיחות ביותר בקרב נשים, אם כי גברים עלולים לחלות גם בסרטן השד. סרטן הפוגע ברוב הנשים כולל סרטן השד, הריאות, המעי הגס, הערמונית, המעי הגס, הערמונית והריאות. אצל נשים, שלושת הסרטן השכיחים ביותר גורמים ל- 50% מכלל מקרי המוות מסרטן בארה"ב, כלומר שדיים, ריאות וירידות צבע.

מחלות אוטואימוניות כמו אנקילוזינג ספונדיליטיס שכיחות יותר בקרב גברים, אך 80% מהאנשים הסובלים ממחלות אוטואימוניות הן נשים. נשים עם מערכת חיסון בריאה, כמו נשים עם לחץ דם נמוך, רגישות פחות למחלות זיהומיות [1] מאשר גברים.

ישנם גם מחלות ובעיות אחרות הפוגעות בנשים לעתים קרובות יותר מאשר גברים

אין לבלבל בין הבדלים בין המינים ברפואה לבין העובדה שמחלות המועברות במגע מיני הן מחלות שסביר מאוד להעבירן במגע מיני. מחלות מיניות יכולות להזיק יותר לנשים, ומחלות בדרכי השתן שכיחות יותר בקרב נשים. בעיות בנרתיק יכולות להצביע גם על מחלה המועברת במגע מיני, אך היא שכיחה יותר בקרב נשים מאשר אצל גברים [2].

אספקת ילדות מתבגרות עם ברזל ומזונות ביודוריים ועוזרת להן לעכב את ההריון הראשון שלהן

כמו גם להגן עליהן מפני זיהומים המועברים במגע מיני ומחלות אחרות, יכולה לסייע לבנות אלו להפוך לנשים בריאות. נשים צריכות לפנות לטיפול אם הן מבחינות בתסמינים של מחלות אוטואימוניות שזיהו והוציאו בשלב מוקדם, ולהפחית את הסיכון לסרטן או למחלות שכיחות אחרות. למרות שמחלות מסוימות כמו מחלת הצליאק וזאבת הן אוטואימוניות ולכן לא ניתן למנוע אותן, ניתן להגן על אחרות.

אחד הצעדים החשובים ביותר שאתה יכול לנקוט למניעת מחלות לב הוא ללמוד עוד על גורמי הסיכון והתסמינים שלך כאישה.

מחלות אוטואימוניות נוטות להופיע במשפחות

כגון זאבת וטרשת נפוצה, ונשים הנמצאות בסיכון גבוה למחלות אוטואימוניות נוטות יותר לפתח אותן. איש אינו יודע מה גורם למחלות אוטואימוניות, אך הן מתרחשות במשפחות של אלה הסובלים מהן. ראומטואידים משפיעים לרעה על הלב, אולי בגלל דלקת או גורמים, כך שאישה שכבר סובלת ממחלה אוטואימונית נוטה יותר לחלות במחלה, על פי איגוד הלב האמריקני.

P דלקת באגן מתרחשת כאשר חיידקים או מחלות חודרים לנרתיק דרך הרחם, שהיא בדרך כלל סביבה סטרילית, אומר רוברטס. עגבת ראשונית ומשנית משפיעה על איברי המין ועלולה לגרום לדלקת באגן, על פי המרכז האמריקני לבקרת מחלות ומניעתן.

עם זאת

אם מאמינים כי נשים רגישות יותר למחלותיהן מאשר גברים, הדבר עלול להשאיר גברים פגיעים לבעיות בריאותיות חמורות. יש לבדוק גברים לגבי מחלות מסוימות כמו סרטן השד, מכיוון שהוא פוגע רק בנשים. נשים נוטות יותר לפתח מחלת עיניים, מחלה אוטואימונית שעלולה להשפיע גם על העיניים. אין הוכחות מדעיות לכך שרק אישה יכולה לחלות בסרטן הרחם או שגבר יכול לחלות בסרטן הערמונית.

לחצני מצוקה לקבלת עזרה ראשונה מהירה בכל מחלה ובדיקה  מומלץ להתקין לחצני מצוקה אצל אנשים שיש להם בעיות רפואיות על מנת שיוכלו לקבל מענה מהיר ויעיל ללא המתנה התור של בתי החולים או מומחי רפואה שונים.

Related Post

Decoding Rare Diseases: Understanding the UncommonDecoding Rare Diseases: Understanding the Uncommon



מחלות נדירות, אם כי פחות נפוצות, פוגעות במיליוני אנשים ברחבי העולם. פוסט זה בבלוג נועד לפענח את המצבים הלא שכיחים הללו, ולשפוך אור על הסיבה, השפעתם והמחקר המתמשך בתחום זה.

טיפול באמנותטיפול באמנות



טיפול באומנות הוא תחום מעורב של פרקטיקה טיפולית המשלב אמנות ופסיכולוגיה לשימוש באמנות כאמצעי לתמיכה ביחידים, פיתוח ביטחון עצמי וחקר רגשות. כגישה טיפולית, הטיפול באמנות משתמש בתהליך היצירה של אמנות