psagotshapir.co.il משפחה וקהילה אמנות הסיפור במקרא – אורי אלטר

אמנות הסיפור במקרא – אורי אלטר




אני יודע הרבה על מה אנחנו מדברים כשאנחנו מחליטים לדבר על אמנות עממית ואמנות אוטודידקטה במוזיאונים, אבל אני חושב שאנשים מסוימים מכירים את זה יותר מאחרים. אמנות עממית משמשת לעתים קרובות לתיאור יצירות אמנות שנוצרו במסורת מסוימת ומכילות סמלים וטכניקות שהועברו.

במשך אלפי שנים, ידענו שסיפורים יכולים לשנות את החשיבה שלנו, ואיתו את הדרך שבה אנו מתמודדים עם העולם. במובן מסוים, סיפורים עוזרים למוח שלנו להבין מיהו מספר הסיפורים.

אלתר לוקח את סיפורי דוד, אהוד, הבריאה, שאול ויוסף באופן שאפשר לראות כיצד ניתן להשתמש בהם ביעילות רבה יותר.

אם אתה נכנס לספר הזה עם הבנה לא ברורה של ההיסטוריות המקראית

אלתר סותר את חוסר האמונה באמיתות המקראיות אמיתות היסטוריות, וזה מייאש ומטעה כאחד. אם אתה קורא ספר זה כדי ללמוד על נקודת המבט הניואנסית של הגיל על סיפורים, זה יהיה שווה את זה.

מה שאני חושב שהוא הספר הטוב ביותר שאתה יכול לקרוא על נרטיבים מקראיים הוא הברית העתיקה העברית. כפי שהוזכר לעיל, אלטר טוען שעלינו להתייחס לקריינות המקראית כבדיה היסטורית, ולא כהיסטוריה בדיונית.
על מנת לבדוק פרטים נוספים על אמנות הסיפור במקרא – אורי אלטר ואורי אלטר נא לבקר באתר nli.org.il

בפרק השני אלתר מתמסר לשאלת הקריינות בתנ"ך

הוא טוען שהתנ"ך אינו מאפיין אותה כהיסטוריה ומתייחס אליה ככזה, מה שמונע את היכולת להשתמש בה ככלי ניתוח ספרותי. במקום זאת, הוא טוען שהיא מראה את המחברים "אמנות ספרותית על ידי תיעוד לא רק של הסיפורים שהם מקליטים, אלא גם שזו לא היסטוריה.

הוא נותן דוגמה טובה לאופן שבו ניתן להשתמש בתשומת לב לפרטים ולכל דבר של המספרים כדי לקבל תובנות נוספות בנוגע לסיפור. – בפרק הראשון אלתר מניח את היסודות כיצד להתייחס לתנ"ך כיצירה ספרותית. בפרק הרביעי הוא דן ביחסים בין נרטיב תנ"כי ודיאלוג. בקיצור, מדובר ביצירה צפופה, אך היא מועילה כי אלתר מפתחת טכניקות שימושיות לחקר התנ"ך כיצירת ספרות, תוך התייחסות למילים, מעשים, דיאלוגים ונרטיבים.

כדי להראות את חסדו לעולם הזקוק לגאולה. הסמליות של שמשון והחיילים המוכנים להקריב את עצמם למען מדינת הלאום המודרנית שינתה את הגישה כלפי הקרבה ושינוי קולקטיבי. לא במקרה אלה שהחלחלו בהיסטוריה של העברים הקדמונים הפכו לחברה מאוחדת של אנשים המסורים לאלוהים ולמצוותיו.

על פי סיפור יציאת מצרים

הוא נקרא והצטייד על ידי אלוהים להוביל את בניית אוהל מועד, ריהוטו הקדוש, הכנת בגדי הכוהנים ושמן הקטורת הדרוש לפולחן. . חלק בפרק 31 מתאר את בחירתו כבעל המלאכה הראשי בהקשר לחזונו של משה כיצד רצה אלוהים את המשכן ופרקים 36-39 מתייחסים לתהליך הבנייה שבוצע על ידי אהליאב (מתנת בעלי מלאכה) ועובדים מוכנים בהתאם. עם חזון משה ".