psagotshapir.co.il Uncategorized רפואת כף הרגל

רפואת כף הרגל



ענף מרכזי ברפואת כף הרגל הינו ענף הפודיאטריה, העוסק באבחון וטיפול של בעיות שונות בכף הרגל ובקרסול.

במאמר הבא תוכלו לקרא על מספר בעיות בכף הרגל בעלות שכיחות גבוהה באוכלוסייה

פודיאטריה- מה זה?

ענף הפודיאטריה הינו ענף רחב הכולל תחומים רבים הקשורים בכף הרגל והקרסול. העוסק במקצוע זה מכונה פודיאטור, הרשאי לבצע הן טיפולים חיצוניים והן טיפולים פנימיים כגון ניתוח זעיר, בכף הרגל. פודיאטור מנתח, לעומת זאת, רשאי לבצע גם ניתוחים מורכבים יותר.

רפואת כף הרגל- בעיות נפוצות

ציפורן חודרנית

כאשר כיוון צמיחתה של ציפורן הינו לתוך העור המצוי סביב, התופעה מכונה כציפורן חודרנית. ציפורן חודרנית נראית לרבים מאתינו כבעיה קטנה, אך ההפך הוא מבחינת שכיחות הופעתה באוכלוסייה, משום שאחוז הסובלים מציפורן חודרנית הינו גבוה מאוד. התפיסה הרווחת שציפורן חודרנית אינה בעיה משמעותית, גורמת לרבים הסובלים ממנה לפנות לאבחון וטיפול מאוחר ואף להתעלם ממנה, דבר העלול להוביל לזיהום חמור ברקמות העצמות של כף הרגל.

תסמיני ציפורן חודרנית בדרגה קלה מאופיינים בכאבים שאינם משמעותיים ונפיחות. אלה, כתוצאה מכיוון צמיחתה של הציפורן אל תוך העור. כשהאבחון והטיפול אינם מתבצעים מספיק בזמן, מצבה של הציפורן החודרנית עשוי להחמיר, ואז עלול להיווצר זיהום, מוגלה ובעיות קשות נוספות הגורמות להפרעה בתפקוד תקין בשגרת חייו של האדם.

לאור כך, יש לגשת לאבחון מקצועי ומיד עם האבחנה להתחיל בטיפול. הטיפול בציפורן חודרנית במצב התחלתי לא מורכב וכולל השריית כף הרגל במים חמימים המעורבבים בסבון, גזיזה תקינה ולעיתים גם נדרש למרוח משחה אנטיביוטית. כשהמצב חמור יותר, הטיפול יהיה מורכב יותר, כזה העלול להגיע עד כדי הצורך בניתוח. 

כף רגל סוכרתית

כף רגל סוכרתית הינה בעיה היכולה להתפתח בקרב אוכלוסיות שונות ובעיקר:

-הסובלים ממחלת הסכרת

-אנשים אשר כלי הדם המצויים סביב כף הרגל נפגעו

-פגיעה עצבית בכף הרגל

-פגיעה מוטורית בכף הרגל

-פגיעה תחושתית בכף הרגל

יש לטפל במצב זה במהירות האפשרית שכן, הזנחה אצל הסובלים מסכרת למשל, עלולה להסתיים בצורך לקטוע את הרגל. 

פטרת הציפורן 

זיהום בבוהן כף הרגל או בכמה בהונות, מכונה בספרות הרפואית כ'פטרת הציפורניים'. בעיה זו מהווה בעיקר מטרד אסתטי, אך עם זאת חשוב לטפל בה מבעוד מועד כיוון שעלול להתפתח זיהום בעל יכולת התפשטות למקומות נוספים בכף הרגל. בעיה זו נפוצה בקרב אחוז גבוה מהאוכלוסייה אם כי נשים פונות לאבחון וטיפול מוקדם יותר בהשוואה לגברים הסובלים ממנה, וזאת לאור הפגם האסתטי.

Related Post

ההבדל בין מזון לכלבים לחטיפים לכלבים – כל מה שכדאי לדעתההבדל בין מזון לכלבים לחטיפים לכלבים – כל מה שכדאי לדעת



תהיתם פעם מה מייחד מזון לכלבים מפינוקים לכלבים? מדריך מקיף זה מתעמק בפרטים – ממרכיבים וערכים תזונתיים ועד לשילוב מתאים בתזונה של הגור שלך. כהורה לחיות מחמד, הבנת ההבדלים הללו