psagotshapir.co.il אינטרנט וטלקום מה תפקיד המוניטור באולפן הקלטות?

מה תפקיד המוניטור באולפן הקלטות?




בפוסט שפורסם לאחרונה בבלוג שכותרתו How We Interpret Sound, המומחה הנודע לאקוסטיקה, ד"ר פלויד טול, הדגיש את החשיבות של האזנה למוזיקה דרך רמקולים ניטרליים בעלי תגובת תדרים שטוחה, כדי שלא לצבוע את הצליל. זה חיוני בעת הקלטה ומיקס של מוזיקה מכיוון שחיוני שאתה יכול לסמוך על מה שאתה שומע, בין אם אתה עובד בבית או באולפן ללא טיפול אקוסטי מקצועי.

אני מאמין שללא צג הגון לעולם אינך יכול לקבל תמונה אמיתית וכנה של המוסיקה שאתה יוצר

אם המסכים שלך (מונח נפוץ המשמש לרמקולי אולפן) אינם מספקים ייצוג מדויק של התדרים והתוכן של המוזיקה שלך, זה יכול להשפיע באופן רציני על יכולת ההקלטה והמיקס שלך. גם אם התמהיל המוגמר נשמע טוב באולפן, ההסתברות גבוהה שהצגים אשמים לפחות בחלקם.

צגי סטודיו טובים להוספת סאונד

אך הדבר הבסיסי הוא שבחלק מהז'אנרים יש עומקים גדולים יותר ודורשים יותר כוח כדי להשמיע את הקצה התחתון, בעוד שאלה עם בהירות גדולה יותר דורשים צגי אולפן עם טווח תדרים רחב יותר וספק גבוה יותר . ז'אנרים מסוימים אינם ממסים מסכים עם צלילים בהירים ואינם דורשים שכפול בס חזק, מה שהופך את צגי האולפן לשדה קטן של טווח תדרים פעיל. המשתמשים לומדים שרוב ההקלטות עם הארכת בס מוגבלת נשמעות טוב יותר, ולכן הם אוהבים רמקולים קטנים ומאוזנים עם צג תגובה שטוח.

תערובות מוצלחות רבות נוצרו עם רמקולים ישנים של ימאהה NS-10 המיועדים לניטור אולפן

תוך שימוש בציוצים כה חזקים עד שכיסו בנייר טישו מחוסר בס. אם נסכם זאת במונחים פשוטים של הדיוטות, רמקולי Hi-Fi צריכים להישמע טוב בחלל צליל, ואילו צגי אולפן נשמעים רע (מחוסר מילה טובה יותר). היבט מרכזי בעבודה עם צגי אולפן הוא שמהנדסים ומיקסרים צריכים לדעת את הצליל של מה שהם עוקבים ולדעת שרוב המיקסים המיוצרים באופן מסחרי נשלטים במוזיקה שתואמת את הז'אנר והסאונד של הרמקול. כדאי לפתח תגובת התייחסות פנימית (ולא את התגובה האידיאלית שמשיגים רמקולים מאסיביים עם סאב וופרים שבסופו של דבר זמזמים תכופים) עבור התמהיל הנוכחי או רצועות התייחסות מרובות.

ההבדל העיקרי בין רמקולי המסך לרמקולים הסטנדרטיים

הוא שהם מייצרים פרופיל סאונד מדויק יותר עבור כל רצועה. צגי אולפן נועדו לבצע פונקציות שונות כדי להפיק צליל שנשמע בצורה טבעית יותר. בעוד שהרמקולים הקונבנציונליים מפיקים צליל איכותי, צגי האולפנים מציעים דיוק שטוח המאפשר לזהות עיוותים בתמהיל המסלול הרבה יותר טוב ולהפיק צליל איכותי יותר.

למעשה

אם אתה משתמש ברמקולי צג כמערכת ההאזנה הראשית שלך, סביר להניח שאתה מאוכזב מאוד מהצליל שאתה מקבל. רמקולי המסך מכוונים הרבה יותר טוב מרמקולי מדף קונבנציונליים. אם אתה מציב מיקרופון איכותי מול הרמקולים הרגילים ומפקח על הרמקולים כדי להקליט אותו, תגובת התדרים נראית אחרת לגמרי.
למידע מורחב בתחום של Music Store Pro ומה תפקיד המוניטור באולפן הקלטות? נא לבדוק ב- audiovideo.co.il

למידע נוסף אודות מוניטורים יש לגלוש לאתר audiovideo.co.il

ערבוב עם צג אולפן אינו מועיל מכיוון שרוב האנשים לא יקשיבו למיקס שלך על צג אולפן נחמד

אוזניות או רמקולים למחשב נייד או לנקות את הסטריאו בטלפון נייד. הבעיה בשימוש ברמקולים ידידותיים לצרכן עבור המדיה המעורבת שלך היא שאתה לא מקבל את התמונה הכוללת. כשמערבבים קול מהטלוויזיה או מהסרטים, מכשיר ניטור עם מספר רמקולים וסאב-וופר הוא חיוני.

רמקולי צג הם חלק חיוני בכל ציוד הקלטה מקצועי. בלעדיהם תתקשו ליצור מיקסים מעולים גם עם אוזניות סטודיו איכותיות. רמקולי צג מיועדים הן לאולפני הקלטה והן לאולפנים ביתיים להפקת מוסיקה ואודיו.

צג אולפן

הוא רמקול או ארון המיועד להתקנות סטודיו מקצועיות. צגי אולפנים מיועדים להקלטות אולפן, הפקות קולנוע, אולפני רדיו ואולפני בית. זה הגיוני שלרמקולי המסך יש עיצובים ופונקציות שונים מאשר לרמקולים שהיית קונה להאזנה או השמעת שמע מדי פעם במחשב או בקולנוע הביתי.

צגי אולפן ממלאים תפקיד מכריע בהפקת שמע והם תכונה נפוצה באולפני הקלטות

צגי אולפן מייצרים צליל ברור, מדויק ודינמי לאורך כל התמהיל, ומאפשרים לזהות ולתקן שגיאות באיכות השמע. שלא כמו רמקולים מסורתיים, צגי אולפן הם עקביים יותר, מה שהופך אותם לאופציה הטובה ביותר להפקת סאונד באיכות גבוהה.

מערכת ניטור שקופה מבטיחה כי ניתן להעביר את המיקס שלך בקלות לאוזניות

מכשירי רדיו לרכב, טלוויזיות ומכשירי שמיעה אחרים, בין אם אתה מקליט, עורך, מערבב או שולט אודיו. אות הקלט מחולק למנהלי חשמל עבור צג האולפן כדי לקבוע אם מדובר במגבר יחיד, תצורה דו-אמפר או תלת-אמפר.

מאולפני חדר שינה ועד למתקנים מהשורה הראשונה

תראו צגים בצורה כזו או אחרת. אין זה נדיר לראות אולפני הקלטה מקצועיים עם זוג צגי שדה קרובים, כמה צגי שדה רחוקים או כמה צגים קטנים בצורת קוביה. המונח צג מחובר בדרך כלל לרמקולים, והרמקולים נועדו לייצר תגובת שלב ותדר שטוחה וליניארית.

לזוג צגי שדה קרובים

זוג צגי שדה רחוק וצג אחד או שניים קטנים בצורת קוביה יש מוזרויות משלהם המאפשרות לשמוע את הרצועה בין סוגים שונים של רמקולים. בעוד שלרוב בקרי המסך יש פלט משלהם LFE (Low Frequency Effect), אך יש להם הצלבות עצמאיות המאפשרות לשלוט בתדר שנשלח לרשת המשנה.

זכור שלא כל אולפן זקוק לבקר צג

אם אתה משתמש רק בסט רמקולים אחד להקלטה בחדר הבקרה שלך, לא תוכל לעשות הרבה עם בקרי צג. בסאב וופרים רבים (כולל בקרי כף רגל) יש הצלבות מובנות, אך עם בקרי צג ייתכן שלא תוכלו להשתמש בסאב אחד ליותר מגדרת רמקול אחת.

Related Post

המלצה על חברת משלוחים אמינה ומקצועית ומהירההמלצה על חברת משלוחים אמינה ומקצועית ומהירה



משלוח מובטח נותן לך את הביטחון שהחבילות שלך יגיעו בזמן, יספקו את הלקוחות שלך ויגבירו את העסק שלך. UPS מציעה שירותים כגון משלוח באותו היום ומשלוח למחרת. בין אם אתה