psagotshapir.co.il פיננסים מה זה מדד תשומות הבניה

מה זה מדד תשומות הבניה




וושינגטון, 14 ביולי – על פי ניתוח ABC של מדד מחירי היצרן שפרסמה היום הלשכה האמריקאית לסטטיסטיקה לעבודה, מחירי חומרי הבנייה עלו ביוני 2.8% ביחס לחודש הקודם. על פי ניתוח הנתונים של ABC, מחירי מימון הבנייה עלו עד כה השנה ב -24.3 אחוזים, בעוד שמחירי התשומות שאינם למגורים עלו בתקופה המקבילה ב -23.9 אחוזים.

על פי הדוח האחרון של הלשכה לסטטיסטיקה של העבודה (PPI)

מחירי הסחורות המשמשות בדיור (אנרגיה לשעבר) עלו במאי ב -3.6%, ללא התאמה לעלייה של 1.65% במהלך 12 החודשים האחרונים. . מדד תשומות הדיור, הכולל מזון ואנרגיה, עלה ביותר מ- 2.25% משנה לשנה. חומרי הדיור הם פחות ממחצית מחיר המזון, בעוד שמחירי האנרגיה יורדים מאז דצמבר 2019.

שירותי הדיור ומחירי הביניים עלו ב -6.6% בין ינואר לאוגוסט 2021 וטיפסו ב -12.5% על בסיס שנתי

מחירי חומרי הבנייה עלו ב -9.4% (YTD) משנה לשנה, בניגוד מוחלט ל -0.4% YTD בשנת 2020. מדד המחירים לתשומות אלה ירד מעט באוגוסט, כתוצאה משולי רווחיות ברוטו ברוטו לקמעונאות חומרי הבנייה המסחר עלה על המחירים הגבוהים יותר עבור הובלות, הובלות ושירותים אחרים.
עבור עוד מידע בנושא של השקעות נדלן מומלץ לגשת לאתר osimkesef.co.il

מחירי חומרי הבנייה ממשיכים לעלות מסיבות שונות

החל מעלויות משלוח בשמיים ומחסור בכוח עבודה ועד שיבושים ועד שרשרת האספקה העולמית. בהתבסס על מדד ביטחון הבנייה של ABCs שפורסם ביום שלישי, בוניהם צופים כי המכירות יעלו למרות מחירי החומרים הממריאים במהלך ששת החודשים הקרובים. בעוד כלכלנים רבים מתעקשים שהמצב הנוכחי הוא זמני, עליות מחירי התשומות של היום משפיעים על מזלות הקבלנים על ידי צמצום מרווחים ועיכוב תחילת הפרויקטים.

עלות הבנייה המוסדית למ"ר

היא 24 אחוזים מהממוצע הארצי. , בעוד שמחירי התשומות בצפון מזרח הם 10 אחוזים מהממוצע לפי מדד מחירי התשומות הממוצעים. המתאם של דודג 'ממוצע-מרשל-סוויפט למדד העלות למ"ר נע בין 0.70 ל -0.81, טווח ש מציין כי מחירי התשומות והעלויות למ"ר מספקים מדדים שונים של עלויות הבנייה היחסיות.

מדד העלות הגיאוגרפית לבנייה

אשר מחשב את העלות למ"ר של בנייה מוגמרת על בסיס עלויות עבודה וחומרים, יוערך. בהמשך מאמר זה. מדדים המבוססים על מחירי חומרי הבנייה (עבודה, חומרים ועלויות סופיות של בניינים) הם חלופה אטרקטיבית. שלושה מדדים עצמאיים של שיתוף עבודות הבנייה, מחירי החומרים ומחירי התשומות נשמרות על ידי מעריכי עלויות הבנייה בהשוואה למדד העלות למ"ר שהציע HCFA.

מדד תעשיית הבנייה בתשומות מודד שינויים במחיר עבור תשומות נבחרות המשמשות לבניית בתים צמודי קרקע בשש המדינות ובעיר הבירה

מדד המחירים המשוקלל לפיתוח הנדל"ן נגזר מכמות המוצרים המדווחת המשמשת בבתי נציג נבחרים במשך שלוש השנים עד 2002-03 ומערך המחירים לרבעון ספטמבר 2005.

בספטמבר 2012 , מדד המחירים של חומרים המשמשים לבניית בתים בכל אחת משש הבירות קיבל את שמו של התשומה לענף בניית הבתים. מחירי חומרי ENR פורסמו בחודשים הקודמים בעמוד כלכלת הבנייה של המגזין.

מדד הביקוש הסופי בחלק העליון משקף את המחיר ששילם הבעלים של פרויקט הבנייה

שינויים ב- PPI של עלות התשומות ברמת היצרן אינם משקפים שינויים במחירי הקבלן בפועל או שינויים בעלות הבנייה הסופית של הבניין לבעלים. שינויים במחירים בציוד הבנייה, הכלים והמכונות או העלות והסיכון הכלליים אינם כלולים במדד מחירי הכניסה לדירות חדשות.
עבור פרטים מורחבים בתחום של מה זה מדד תשומות הבניה כדאי להעיף מבט ב- okifinance.com

מדד התשומות התעשייתיות מודד את השינוי הממוצע של התשומות המקומיות הנצרכות על ידי תעשייה ואינו כולל השקעות הון ועבודה

BLS מחשבת את מדד הקלט של חומרים המסופקים לתעשיית הבנייה כחומר קלט בשיטות המתוארות בחלק הבא של מאמר זה, אך נתוני המדד ישקפו מתודולוגיה חדשה החל מינואר 2015. מדדי תשומות תעשייתיים לבנייה ומגזרים אחרים. מחושבים כמדדי מחירי יצרן המבוססים על סחורות.

להלן 15 חומרי הבנייה והתשומות הקשורות לבנייה החשובות ביותר (טבלה 1) שהודגשו משנה לשנה בהשוואה לשינויי המחירים האחרונים לשלושה חודשים.

מדד חומרי הבנייה משוקלל כלפי מוצרים המשמשים את כמות הייצור הגדולה ביותר לתשתיות מסורתיות כגון כבישים

גשרים ורכבות. ערים ששמות את אותו משקל על מרכיבי העבודה והחומרים כמו הממוצע בארה"ב נמצאות במדד. מדדי החומרים הנכנסים מתוכננים לייצר מדד לדצמבר, כאשר אחוזי דצמבר משתנים בטבלה שלהלן.

הלשכה לסטטיסטיקה לעבודה עדכנה את המשקולות המשמשות לחישוב מדד ה- PPI ומדדי התשומות בתעשייה עם פרסום מדד מחירי היצרנים (PPI) לינואר 2015 (18 בפברואר 2015).

ENR אוספת

אוספת ומפרסמת נתוני מחירים חודשיים על 67 חומרי בניין שונים עבור 20 ערים גדולות בארה"ב במשך יותר מ -50 שנה. כתבי ENR אוספים מחירי נקודה על כל מקור מקור שעוקבים אחריו ונכללים במדד. הקוראים יכולים לחשב את מדד ה- ENRs על ידי הכפלת מחיר השכר שפורסם במשקלים המתאימים המוצגים בטבלה להלן וסיכום התוצאות.

שני מדדי העלויות העיקריים של ENR הם מדד עלויות הבנייה ומדד עלויות הבנייה

המורכבים מארבעה מרכיבים: מלט, עץ, פלדה מבנית ועבודה. חומרי בניין PPI אינם מייצגים את מחיר המכירה, אלא את העלות הסופית של החומרים בהם נעשה שימוש, הכוללת את עלות העבודה, התקורות והרווח.

נתונים אקראיים אחרונים מצביעים על כך שהמדד למדד העצים בעץ רך צפוי לרדת במהלך החודש הקרוב עקב מחירים חלשים יותר במחצית הראשונה של מאי וסוף מאי של המחצית השנייה של יוני

אשר סוקרו בסקר BLS. ירידה במדד יכולה לנבוע מירידת מחירי העצים. נראה כי הדינמיקה הזו לא משתנה בטווח הקצר, כפי שמראה האינפלציה המתונה בדוח האחרון של מדד המחירים לצרכן.

למידע נוסף אודות ביגשוט באתר גלובס ומה זה מדד תשומות הבניה מומלץ לבדוק כאן: globes.co.il

Related Post

איך מקבלים הלוואה חוץ בנקאית לכולםאיך מקבלים הלוואה חוץ בנקאית לכולם



אם הגשת בקשה להלוואת דירה בשנת 2007, רוב הסיכויים שמלווה המשכנתאות שלך יהיה בנק מסורתי המציע לא רק משכנתאות, אלא גם חסכונות וחשבונות שוטפים. כיום מוסדות פיננסיים חוץ בנקאיים אשר